piątek, 17 czerwca 2011

ŻYCIE NA WYSOKOŚCIACH

Koty to zwierzęta, które lubią patrzeć na świat z góry. Ponieważ nie mam zbyt wielu "wysokich" mebli moje futra wysokość "nadrabiają" w kuchni.





Marzy mi się stworzenie takie domu "przyjaznego kotom", z możliwością odpoczynku na wysokościach. Dzisiaj, w trakcie składania zamówienie odkryłam w internetowym sklepie animalia.pl drapaki do zawieszania na ścianie. Bardzo praktyczne w niedużych wnętrzach.


Drapaki montowane na ścianach przede wszystkim oszczędzają miejsce w Twoim domu - możliwość zamontowania na dowolnej ścianie, oraz dowolnej wysokości pozwala dostosować je dla potrzeb zarówno właściciela oraz kota. Można go zawiesić nad meblami lub blisko okien - zapewniając kotu doskonałe miejsce do obserwacji otoczenia.

http://animalia.pl/produkt,22212,52,Kerbl_Drapak_Dolomit_XL_na_ścianę_.html

http://animalia.pl/produkt,22211,52,Kerbl_Drapak_Dolomit_na_ścianę_.html

Jak piszą w opisie, może Timoteusz i Galiśka byliby bardzie zrelaksowani? Zdrowsi? Szczęśliwsi?
Chociaż w naszym stadzie to ja jestem największym nerwusem i furiatem. Ale raczej nie będę eksperymentować z odpoczynkiem na wysokim drapaku ;)

Profesjonalni behawioryści zalecają kotom dostęp do wysokich miejsc w domu. Koty bardzo chętnie wspinają się na meble i relaksują się mając dostęp do legowiska umieszczonego na dużej wysokości - zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i prywatności - dzięki takim drapakom koty są mniej zdenerwowane, bardziej otwarte i towarzyskie!

Chociaż najbardziej to marzy mi się dla futrzastych kolejny drapak z RUFIego (www.drapaki.pl). Przed przyjściem Timura kupiłam taki:


Ma już trzy lata ale wygląda prawie jak nowy, mimo, że Galisia nie drapie w słupek, tylko w obicie drapaka (pokryty jest wykładziną dywanową). Drapaki RUFI są bardzo stabilne, solidnie wykonane.Takie drapakowe "mercedesy"
Kotom na pewno spodobałby się taki sufitowy:


No cóż, jak będę miała zbędne 1000 zł, na pewno kupię :) Czego nie robi się dla mruczących, niebieskich futer !

Moje serce podbiły też niemieckie propozycje, są naprawdę wspaniałe. Bazują na wiedzy o kocich potrzebach i bardzo starannie wykonane.




Więcej pomysłów znajdziecie na stronie producenta

http://www.catwalk-kratzbaeume.de/waa.php

Tylko te ceny w euro :(((

Natomiast tu znajdziecie świetne pomysły na tanie, własnoręcznie zrobione drapaki

http://miau.pl/drapaki/migaja.php

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz